7. Gdy chcemy dochodzić swoich praw konsumenckich
Jako konsumenci mamy szereg praw, których przestrzeganie jest obowiązkiem każdego sprzedawcy, handlarza czy producenta. Jeśli ten tego nie robi, to możemy skorzystać z pomocy prawnika, by wyegzekwować swoje prawa od nieuczciwego sprzedawcy. Warto o tym pamiętać w sytuacji, gdy otrzymamy produkt niezgodny z opisem czy zawierający inne cechy charakterystyczne niż planowano. Może dojść do sporu pomiędzy konsumentem a producentem również w sytuacji, gdy ten nie chce przyjąć zwrotu lub dokonać wymiany wadliwego towaru.
Zgodnie z prawem rękojmi mamy prawo zwrotu towaru, jeśli ten posiada wady fizyczne lub prawne. Oprócz tego każdy towar, zakupiony na odległość (głównie przez internet), możemy zwrócić w ciągu 14 dni od dnia zakupu. Jeśli dany producent czy właściciel sklepu nie uwzględnia tego prawa, to warto udać się do prawnika, który wystosuje stosowne pismo do takiej osoby i zadba o nasze prawa.