w ,

Rób to codziennie, a będziesz się lepiej czuł. Badania to potwierdzają

Rób to codziennie, a będziesz się lepiej czuł. Badania to potwierdzają

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na samopoczucie. Wiemy, że warto ćwiczyć, ale niewiadomo, co i jak długo. Przychodzimy z odpowiedzią. Badania wskazują ile trzeba biegać, aby czuć się lepiej i płynniej myśleć.

Zobacz także:  15 zdrowotnych właściwości ananasa

Japońskie badania

Badania przeprowadzone przez japońskich badaczy z Uniwersytetu w Tsukubie wykazały, że wystarczy biegać zaledwie 10 minut w umiarkowanym tempie.Tylko tyle, by poprawić naszą kondycję umysłową i czuli się lepiej. W badaniu wzięło udział 26 osób. Zmierzono ich zdolności poznawcze po odpoczynku i po krótkim biegu. Ochotnicy zostali poproszeni o wykonanie testu Stroopa. Wyniki wskazały na większą poprawność i precyzyjność w odpowiedziach po krótkim wysiłku fizycznym.

Zobacz także:  Weź skórkę od banana i potrzyj nią o zęby - zobacz co się stanie

Bieganie wpływa na samopoczucie

Wyniki wykazały również lepszy humor i samopoczucie badanych. Ponadto krótki bieg poprawił krążenie w korze przedczołowej. Jest to część mózgu odpowiedzialna za nastrój i kontrolę emocji. Nie jest to pierwsze odkrycie, wskazujące na pozytywne skutki podejmowania aktywności fizycznej. Mimo to, każdorazowe sprawdzenie utwierdza w tym, że już 10 minut dziennie może sprawić, że będziemy lepszą wersją siebie.

Zobacz także:  Co Kościół przed nami ukrywa

Napisane przez Redakcja Sztosowe

Redakcja portalu zdrowotnego, skupia się na dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji dotyczących szeroko pojętego zdrowia. Zespół tworzą pasjonaci i specjaliści z różnych dziedzin medycyny, dietetyki oraz psychologii, którzy łączą wiedzę naukową z praktycznymi poradami, aby wspierać czytelników w dążeniu do lepszego samopoczucia i zdrowego stylu życia. Dzięki zaangażowaniu w promowanie zdrowia publicznego i prewencji chorób, portal stał się cenionym źródłem inspiracji dla osób szukających sprawdzonych sposobów na poprawę jakości życia.