Współcześnie rozpowszechniony wizerunek Świętego Mikołaja zawdzięczamy… marketingowi
Tak, to prawda! Choć wydaje się to być nieprawdopodobne, to w rzeczywistości współcześnie znany nam wizerunek Świętego Mikołaja został rozpropagowany w świątecznych reklamach Coca Coli, ale wróćmy do początku.
Kiedy Coca Cola pojawiła się na rynku ludzie kojarzyli ją, jako napój, który doskonale sprawdza się latem. Jednak zimą sprzedaż napoju była znacznie mniejsza. Producent nie chciał, by obroty między porami roku tak drastycznie się różniły, więc postanowił coś z tym zrobić!
I tak oto powstała legendarna, świąteczna reklama Coca Coli, na którą wszyscy czekamy już w listopadzie. Problemem był jednak dobór postaci. Święty Mikołaj bezapelacyjnie kojarzy się ze Świętami, ale wychudzony biskup, trzymający w dłoni puszkę, to nie najlepsza reklama napoju.
Wówczas marketingowcy sięgnęli do rysunków Thomasa Nesta z XIX wieku, które przedstawiały wesołego, grubiutkiego Mikołaja w czerwonym ubraniu. Ciekawostki marketingowe pokazują, jak bardzo świat reklamy wpływa na nasze postrzeganie!