w , ,

Jak zwiększyć ilość hormonów szczęścia w organizmie? Proste sposoby!

Leżenia w hamaku.
unsplash.com

Skąd pozyskać serotoninę

Wśród naturalnych sposobów na pozyskanie serotoniny, znajdziemy między innymi medytację. Pozwala nam się wyciszyć i sprawia, że nasz organizm zaczyna wydzielać większą ilość serotoniny. Warto zrobić sobie kilkudziesięciominutową sesję medytacji i sprawdzić, jak się po niej poczujemy.

Co ważne, na poziom serotoniny, wpływa także ilość snu, na jaką sobie pozwalamy! Jeśli jest to mniej niż 7-8 godzin, to ilość tego hormonu w naszym organizmie będzie znacznie zmniejszona.

Zobacz także:  Dlaczego nie powinniśmy pić wódki?

Hormony szczęścia są produkowane w większej ilości, kiedy pozwalamy sobie na kontakt z drugą osobą, relaks i regularny odpoczynek po pracy. Nie bez znaczenia jest także dieta – warto stawiać w niej na produkty wysokobiałkowe.

Pestki, jajka, mleko, jogurty naturalne czy wysokiej jakości mięso, dodatkowo wpłyną na prawidłowy poziom serotoniny w naszym organizmie, poprawiając nasze samopoczucie.

Kapsułki w kubeczku.

Czym jest witamina PP i dlaczego powinniśmy o niej pamiętać?

Czekolada.

Czekolada gorzka a mleczna – podobieństwa i różnice