w ,

Tego jedzenia nie łącz ze sobą! Może to się skończyć bardzo źle

Jakich składników nie łączyć ze sobą?

Każdy z nas ma swoje ulubione połączenia smaków. Jedzenie jest nieodłącznym
elementem życia. Wybieramy to, co najbardziej nam smakuje. Jednak, czy zawsze jest to najlepszy wybór?

Zobacz także:  Najdziwniejsze fobie, w które aż trudno uwierzyć

Pomidor i ogórek – Jakich składników nie łączyć ze sobą?

To połączenie powoduje mniejszą przyswajalność witamin. Pomidor, jako źródło witaminy C, a w ogórku zawarty jest enzym, który tę witaminę rozkłada. Tutaj z pomocą może przyjść odrobina soku z cytryny lub octu jabłkowego. Stworzą warunki, hamujące cechy rozkładania tego białka.

Zobacz także:  Fragmenty "obcego" świata mogą być zakopane głęboko pod powierzchnią Ziemi

Pomidor i ser

Cenne źródło kwasów organicznych to również pomidor. Mają one zdolności wiązania wapna obecnego w serach i twarogach. Efektem tego, jest wytrącenie się tych związków w kryształki. Te, magazynowane w stawach powodują bóle, stany zapalne a nawet rozwój chorób. Dodatkową właściwością negatywną jest fakt, że wapń w postaci związanej jest trudno przyswajalny.

Zobacz także:  Problem z zazdrością można rozwiązać

Herbata i cytryna

Od dawna mówi się, żeby nie łączyć herbaty z cytryną. Ale dlaczego? Liście herbaty
zawierają glin. W połączeniu z cytryną tworzy szkodliwą sól – cytrynian glinu. Co prawda, związek ten nie jest niesamowicie szkodliwy, ponieważ organizm jest w stanie go wydalić. Jednak, zaleca się, by cytrynę dodawać dopiero po wyjęciu saszetki lub fusów. Najlepiej też poczekać, aż napój ostygnie, ponieważ kwas askorbinowy zawarty w cytrynie reaguje na wysoką temperaturę.

Zobacz także:  Potrzebujesz przerwy w pracy

Czerwone wino i czerwone mięso

Przy spożywaniu mięsa zwierzęcego nie zaleca się spożywania czerwonego wina. Wszystko za sprawą garbników, zawartych w winie. Powoduje to wiązanie żelaza, obecnego w mięsie. Garbniki utrudniają wchłanianie tego składnika. Może to powodować zahamowanie aktywności enzymów trawiennych.

Zobacz także:  Uważaj na te produkty

Jajka i bekon

Zarówno jajko jak i bekon są bogate w białko. Takie połączenie może doprowadzić do
uczucia ciężkości, a co za tym idzie, również wydłużenia procesu trawienia. W ty przypadku, warto zacząć od jedzenia produktów zawierających mniejszą ilość białka, a następnie przejść do tych wysokobiałkowych.

Zobacz także:  Niesamowite zalety medytacji, których nie znasz

Trzecia dawka szczepionki

Trzecia dawka szczepionki – czy warto?

Niebezpieczne składniki w szamponach

Uważaj na te składniki w szamponach! Mogą zaszkodzić twoim włosom