w , ,

Czym jest witamina PP i dlaczego powinniśmy o niej pamiętać?

Chleb.
unsplash.com

Gdzie występuje witamina PP

Witamina PP, tak jak wiele witamin z grupy B, występuje przede wszystkim w produktach mięsnych. Jej odpowiednie ilości znajdziemy w mięsie wieprzowym, ale także w drobiowym. Wspomożemy również jej produkcję w naszym organizmie, spożywając wątróbkę.

Jeśli zaś chodzi o witaminę B3 pochodzenia niezwierzęcego, to warto w tym kontekście spożywać ziemniaki oraz produkty zbożowe, czyli pieczywo, makarony. Warto sięgać po te pełnoziarniste, ponieważ nasycą nas na wiele godzin.

Niacyna jest w naszym organizmie pozyskiwana z flory bakteryjnej jelit oraz z tryptofanu. Szacuje się, że spożycie około 60 miligramów tryptofanu dostarcza nam około 1 miligrama niacyny.

To tyle samo, co zjedzenie pieczywa na śniadanie czy na kolację! Szacuje się, że zapotrzebowanie dorosłej osoby na niacynę, to około 16 mg. Większość z tego nasz organizm produkuje samodzielnie.

Masala czaj w filiżance.

Magiczny napój, który poprawi Twoje trawienie

Grafika ludzkiej czaszki.

Jak zwiększyć ilość hormonów szczęścia w organizmie? Proste sposoby!