w ,

Ta pozycja podczas snu szkodzi twojemu zdrowiu. Sprawdź, jak prawidłowo spać

Ta pozycja podczas snu szkodzi twojemu zdrowiu. Sprawdź, jak prawidłowo spać

Najzdrowsza pozycja podczas snu – mitów i faktów na temat snu jest bardzo dużo. Wiele rad wskazuje na to, o której godzinie zasnąć. Jest jeszcze jedna kwestia, którą należy wziąć pod uwagę. Zastosuj te wskazówki, a Twój sen będzie lepszy!

Ta pozycja podczas snu szkodzi twojemu zdrowiu. Sprawdź, jak prawidłowo spać
twitter.com, Najzdrowsza pozycja podczas snu
Zobacz także:  Aspiryna może szkodzić Twojemu sercu

Najzdrowsza pozycja podczas snu

Pozycja, jaką przyjmujesz podczas snu ma znaczenie. Należy zwrócić uwagę na tę kwestię, jeśli zależy Ci na byciu wyspanym i pełnym energii. Pozycja embrionalna, która jest dosyć powszechna to nie najlepsze rozwiązanie. Może powodować ból kręgosłupa i pleców. Lepszym wyborem będzie spanie na boku z poduszką między nogami. Dodatkową wskazaniem jest podkurczenie kolan, zgięcia rąk w łokciach i położenie ich przed sobą. Poduszka umożliwi zachowanie miednicy w neutralnym położeniu.

Zobacz także:  Nasze ciała starzeją się w 3 osobnych cyklach

Spanie na brzuchu?

Niezalecaną opcją będzie spanie na brzuchu. Wpływa to negatywnie na szyjny odcinek kręgosłupa a także utrudnia oddychanie. W przypadku dolegliwości żołądkowych, warto unikać spania na lewym boku. Przede wszystkim jednak, warto próbować, tak, by znaleźć najodpowiedniejszą dla siebie pozycję. Wspomniana już pozycja z poduszką między nogami ma dodatkowe zalety. Poprawia postawę ciała. A także minimalizuje ból wywołany przepukliną dysku lub rwą kulszową.

Zobacz także:  Kmin rzymski: właściwości i zastosowanie

Napisane przez Natalia Lewandowska

Studentka dietetyki, pełna pasji do sportu i zdrowego odżywiania. Jej entuzjazm wobec aktywnego trybu życia sprawia, że regularnie angażuje się w różnorodne formy aktywności fizycznej. Jednak to jej fascynacja kuchnią z całego świata wyróżnia ją spośród innych. Nie tylko kocha gotować, ale także eksperymentuje z nowymi składnikami i technikami gotowania, by odkrywać różnorodność smaków i wartości odżywcze. Jej determinacja i chęć dzielenia się wiedzą czynią ją inspiracją dla innych, zachęcając do podejmowania zdrowszych wyborów żywieniowych i aktywnościowych.