w ,

O tej porze warto pić soki!

O tej porze warto pić soki!

Ile pomysłów tyle przepisów. Soki warzywne, soki owocowe, mieszane. Można dodawać wiele składników, a o ich właściwościach rozprawiać godzinami. Mało kto jednak mówi, o jakiej porze należy po nie sięgać.

O tej porze warto pić soki!
flickr.com

O której warto pić soki?

Wszystko sprowadza się do jednostki. Niektórym picie soków na czczo może wyjść na dobre, innym zepsuć dzień. Należy sprawdzić, jak reaguje nasz przewód pokarmowy z taką wersją śniadania. Ponadto, inną ważną kwestią, którą należy rozważyć są leki. Nie wszystkie spełnią swoje działania w połączeniu z sokami. Gdy już rozwiąże się te dwie kwestia, pozostaje zadać pytanie, jakie soki wybierać rano?

Które soki wybrać?

Dla amatorów słodkich wersji tego posiłku, rano poleca się banany. Potas, magnez, witamina c a także kwas foliowy zawarty w tych owocach wspomaga pracę serca, poprawia koncentrację i wzmacnia odpornośc. Wybór ten może zwiększyć efektywność w pracy.
Ci którzy nie boją się szalonych połączeń, mogą sięgnąć po miks warzyw i owoców. Dostarczy to jeszcze większą dawkę wartości odżywczych.Na czczo nie zaleca się wybierać cytrusów. Są one najbardziej narażone na wchodzenie w interakcje z lekami i mogą powodować dolegliwości żołądkowe.

Cukry proste?

Na wieczór nie warto sięgać po wersje owocowe, a zwłaszcza owoce, które zawierają dużą ilość cukru prostego, czyli fruktozy. Wariacje warzywne będą jednak lepszą opcją. Warto wybierać opcje o niskim indeksie glikemicznym a zarazem z wysoką zawartością cennych składników. Pomidory, marchewka, seler, papryka, buraki, pietruszka i zioła może okazać się idealnym zakończeniem dnia. Taka regeneracja na noc dostarczy wielu witamin i antyoksydantów.

Nie pij soków przed snem

Soków, ani warzywnych ani owocowych nie warto pić tuż przed snem. Ostatni posiłek powinno spożywać się na dwie godziny przed pójściem spać, dlatego warto o tym pamiętać. Złe samopoczucie i problemy z zasypianiem to skutki, których lepiej unikać. Ponadto, fruktoza w tym czasie może znacznie bardziej odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej.

Napisane przez Natalia Lewandowska

Studentka dietetyki, pełna pasji do sportu i zdrowego odżywiania. Jej entuzjazm wobec aktywnego trybu życia sprawia, że regularnie angażuje się w różnorodne formy aktywności fizycznej. Jednak to jej fascynacja kuchnią z całego świata wyróżnia ją spośród innych. Nie tylko kocha gotować, ale także eksperymentuje z nowymi składnikami i technikami gotowania, by odkrywać różnorodność smaków i wartości odżywcze. Jej determinacja i chęć dzielenia się wiedzą czynią ją inspiracją dla innych, zachęcając do podejmowania zdrowszych wyborów żywieniowych i aktywnościowych.