w ,

Oto jak spanie poniżej 7 godzin może wpłynąć na Twoje ciało

spanie ponizej 7 godzin-min

Coraz więcej obowiązków zawodowych, rodzinnych i inne zajęcia mogą sprawiać, że poświęcamy znacznie mniej czasu na sen. A nawet wychodzimy z założenia, że zbyt długie spanie to strata czasu. To sprawiło, że większość osób zaczyna spać poniżej 7 godzin dziennie. Jak jednak taki sen wpływa na nasze ciało? Czy 7 godzin wystarcza, aby nasze ciało się w pełni zregenerowało?

Pewne badania wskazały, że mężczyźni w 20 roku życia potrzebują tylko 5 godzin snu. Wynika to z dobrego metabolizmu, więc organizm znacznie szybciej radzi sobie wtedy ze spalaniem tłuszczy. Natomiast, gdy mamy już więcej lat, to potrzebujemy znacznie więcej snu. A przecież liczba osób, które nie śpią dobrze stale rośnie. Nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Do czego może się to przyczynić?!

Jak wpływa na ciało niedobór snu?

Brak i niedobór snu to bardzo często przyczyna otyłości, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, osłabionego układu odpornościowego i wielu innych problemów. Osoby, które nie śpią dobrze, często cierpią na choroby psychiczne i emocjonalne, jak depresja. Gdyby więc zapewniać sobie codziennie odpowiednią ilość snu, to automatycznie wzmacniamy swój układ odpornościowy. I zmniejszamy ryzyko zachorowania na choroby metaboliczne czy sercowo-naczyniowe i inne.

Kolejne badania na temat snu wykazują, że brak snu sprawia, że codzienna praca i inne obowiązki stają się dla nas bardziej stresujące.

Kto najczęściej nie dosypia?

Okazuje się, że w 40-50 procentach są to osoby pracujące w służbie zdrowia, policji czy wojsku. Ci pracownicy najczęściej zgłaszają, że mają trudności z zasypianiem i ciągłością snu. Pozostali pracownicy, którzy najczęściej nie dosypiają, to osoby wysilające się w transporcie i na produkcji. To tylko poświadcza, że brak snu doskwiera osobom, które mają do czynienia ze stresującą pracą, stresującymi decyzjami w życiu czy innymi problemami.

A przecież taki brak snu negatywnie wpływa na szybkość reakcji każdego kierowcy. Gdy więc kierowca nie jest wyspany, to może znacznie szybciej przyczynić się do wypadku samochodowego. To nie wszystko, ponieważ brak snu negatywnie wpływa na naszą jakość życia. Mogą pojawić się problemy z otyłością, cukrzycą, ciśnieniem krwi, układem odpornościowym, niski popęd seksualny czy problemy psychiczne(i przez to mniej chęci do życia).

samochod

Dlaczego najczęściej mamy problemy ze snem?

Przesiadywanie przed ekranem telewizora, telefonu czy tabletu, to najczęściej spotykana sytuacja w każdym domu rodzinnym. A to właśnie takie ekrany i niebieskie światło, które emitują, zakłócają później nasz sen. Umysł nie ma zbyt wiele czasu na uspokojenie się i wyłączenie.

Wybrane wpisy specjalnie dla Ciebie!

Nie obawiaj się, nie spamujemy.

Faza-rem

Jeśli więc chcemy lepiej spać, to kilka godzin przed powinniśmy unikać korzystania z takich urządzeń. A nawet zainstalować sobie w nich pewne aplikacje, które zmieniają światło niebieskie bądź zmniejszają jego siłę. Dodatkowo lepiej się nam śpi w wygodnym łóżku, cichszym pomieszczeniu, do którego nie dociera oświetlenie. Możemy więc postarać się o rolety czy nawet opaski na oczy, które sprawią, że łatwiej będzie nam zasnąć. I cieszyć się później fazą snu REM każdego dnia.

Morawiecki-min

Pogrzeb Kornela Morawieckiego – data i miejsce

miesnie-min

Shake proteinowy nie regeneruje i nie wzmacnia mięśni