w , ,

Sztuczki producentów żywności

Batoniki w kartonowym pudełku.
unsplash.com

Downsizing – zmiana rozmiaru

Zmiana rozmiaru to sztuczka, którą producenci notorycznie wykorzystują przeciw swoim klientom! Na czym polega? Chodzi o to, że przykładowo standardowy batonik ma 30 gramów i jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że tak jest.

Nagle, z dnia na dzień producent postanawia jednak, że zmniejszy wagę produktu do 25 gramów. Teoretycznie zmiana jest niewielka, ale najczęściej konsumenci nie są informowani wprost o takich zmianach, a wraz ze zmianą rozmiaru cena wcale się nie zmniejsza.

Najczęściej pozostaje ona taka sama. Dzięki temu – w szerokiej perspektywie – producent oszczędza całkiem sposób, a my tracimy aż 1/6 naszego batonika! To zdecydowanie nie jest uczciwa praktyka!

Zobacz także:  Siostry bliźniaczki pobrały się z bliźniaczymi braćmi i zamieszkali w jednym domu. Sąsiedzi byli w szoku!

Napisane przez Redakcja Sztosowe

Redakcja portalu zdrowotnego, skupia się na dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji dotyczących szeroko pojętego zdrowia. Zespół tworzą pasjonaci i specjaliści z różnych dziedzin medycyny, dietetyki oraz psychologii, którzy łączą wiedzę naukową z praktycznymi poradami, aby wspierać czytelników w dążeniu do lepszego samopoczucia i zdrowego stylu życia. Dzięki zaangażowaniu w promowanie zdrowia publicznego i prewencji chorób, portal stał się cenionym źródłem inspiracji dla osób szukających sprawdzonych sposobów na poprawę jakości życia.