Marketing a narodowe tradycje Japończyków
Marketing ma tak ogromny wpływ na funkcjonowanie świata, że zmienia nawet tradycje i przyzwyczajenia takich tradycjonalistów, jak Japończycy! Otóż 4 dekady temu, kiedy w Japonii pojawił się problem z dostarczeniem indyka czy kurczaka na Święta, KFC wprowadziło w tym kraju nową tradycję!
Stało się nią zamawianie świątecznego dania w restauracjach, w których serwowano je na ogromną skalę! Początkowo specjalne danie stanowił kurczak oraz wino. Obecnie jest to kurczak, sałatka oraz ciastko czekoladowe.
Ciekawostki marketingowe mówią o tym, że KFC wystarczyła dobra reklama, by obecnie Japończycy zapisywali się w kolejkach po świąteczne danie z dwumiesięcznym wyprzedzeniem!
Choć brzmi to, jak abstrakcja, to zdecydowanie jest to element japońskiej kultury, który warto uszanować. Nie zapominając oczywiście o tym, jak dużą rolę odegrał w tym wszystkim marketing restauracji, która po prostu odpowiedziała na potrzeby konsumentów!