w ,

Przestań robić to przed pójściem spać, a zaczniesz się wysypiać

Przestań robić to przed pójściem spać, a zaczniesz się wysypiać

Przestań robić to przed pójściem spać. Odpowiedni sen ma wpływ, na jakość naszego życia. Wystarczająca jego ilość wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne. Choć wydawać by się mogło, że nie ma nic trudnego w spaniu, okazuje się, że nawet tu można popełnić błędy. Przedstawiamy, czego nie robić, aby zacząć się wysypiać.

Zobacz także:  IF - system żywienia oparty na postach i oknach żywieniowych

Niebieskie światło


Unikaj niebieskiego światła tuż przed snem. O ile masz taką możliwość, zacznij
przygotowywać swój organizm do pójścia spać już nawet godzinę przed planowanym zaśnięciem. Telefon, telewizor, laptop, to one powodują, że Twój organizm pozostaje w aktywnym trybie i uniemożliwia zaśnięcie, a co za tym idzie, pozbawia Cię komfortu wysypiania.

Zobacz także:  Prezerwatywa dla kobiet i mężczyzn

Łóżko tylko do spania

Traktuj miejsce do spania, jako przestrzeń przeznaczoną tylko do tego. Twój mózg zakoduje, co jest jego rolą i pozwoli Ci spokojnie spać. Nie przenoś pracy do łóżka, ponieważ może to powodować problemy w zrelaksowaniu się i odpowiednim odpoczynku.

Zobacz także:  Chcesz wzmocnić swoją odporność? Zacznij to jeść!

Nie pij alkoholu

Oczywiście, nie jest to zasada i już nigdy nie będziesz mógł sięgnąć po napoje
wysokoprocentowe… Jednak, jeśli zależy Ci na komforcie i trwałości snu, unikaj alkoholu. Może spowodować on szybsze zaśnięcie, jednak, jakość snu będzie duża gorsza. Obecność procentów we krwi prowadzi również do częstszego wybudzania się.

Zobacz także:  Nigdy więcej nie wyrzucisz skorupek po jajkach. Wystarczy, że przeczytasz to!

Wpuść powietrze

Przed pójściem spać wywietrz pomieszczenie. Pamiętaj, że temperatura nie powinna być ani zbyt wysoka ani zbyt niska. Dużo łatwiej i przyjemniej będzie się zasypiało w pokoju, w którym nie panuje zaduch.

Zobacz także:  Tajemnice mumii z Pompejów

Unikaj tłuszczy

Przed spaniem nie spożywaj wysokotłuszczowych posiłków. Będą miały one bezpośredni wpływ na fazę REM Twojego snu. Ponadto ciężkostrawne jedzenie wpłynie na Twoje samopoczucie rano. Ociężałość i zmęczenie nie pomagają w poczuciu wyspania się.

Zobacz także:  Co oznacza biały nalot na ogórkach? Lepiej to wiedzieć