w ,

Przestań robić to przed pójściem spać, a zaczniesz się wysypiać

Przestań robić to przed pójściem spać

Przestań robić to przed pójściem spać. Odpowiedni sen ma wpływ, na jakość naszego życia. Wystarczająca jego ilość wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne. Choć wydawać by się mogło, że nie ma nic trudnego w spaniu, okazuje się, że nawet tu można popełnić błędy. Przedstawiamy, czego nie robić, aby zacząć się wysypiać.

Zobacz także:  Problemy ze snem? Powodów może być kilka

Niebieskie światło


Unikaj niebieskiego światła tuż przed snem. O ile masz taką możliwość, zacznij
przygotowywać swój organizm do pójścia spać już nawet godzinę przed planowanym zaśnięciem. Telefon, telewizor, laptop, to one powodują, że Twój organizm pozostaje w aktywnym trybie i uniemożliwia zaśnięcie, a co za tym idzie, pozbawia Cię komfortu wysypiania.

Zobacz także:  Poznaj domowe sposoby na kaca

Łóżko tylko do spania

Traktuj miejsce do spania, jako przestrzeń przeznaczoną tylko do tego. Twój mózg zakoduje, co jest jego rolą i pozwoli Ci spokojnie spać. Nie przenoś pracy do łóżka, ponieważ może to powodować problemy w zrelaksowaniu się i odpowiednim odpoczynku.

Zobacz także:  Problemy z płodnością mężczyzn po COVID-19? Eksperci wyjaśniają

Nie pij alkoholu

Oczywiście, nie jest to zasada i już nigdy nie będziesz mógł sięgnąć po napoje
wysokoprocentowe… Jednak, jeśli zależy Ci na komforcie i trwałości snu, unikaj alkoholu. Może spowodować on szybsze zaśnięcie, jednak, jakość snu będzie duża gorsza. Obecność procentów we krwi prowadzi również do częstszego wybudzania się.

Zobacz także:  20 prostych kroków do wymarzonej cery

Wpuść powietrze

Przed pójściem spać wywietrz pomieszczenie. Pamiętaj, że temperatura nie powinna być ani zbyt wysoka ani zbyt niska. Dużo łatwiej i przyjemniej będzie się zasypiało w pokoju, w którym nie panuje zaduch.

Zobacz także:  Miód lepszy niż antybiotyki -badania to potwierdzają!

Unikaj tłuszczy

Przed spaniem nie spożywaj wysokotłuszczowych posiłków. Będą miały one bezpośredni wpływ na fazę REM Twojego snu. Ponadto ciężkostrawne jedzenie wpłynie na Twoje samopoczucie rano. Ociężałość i zmęczenie nie pomagają w poczuciu wyspania się.

Zobacz także:  Sensacyjne odkrycie naukowców. Nowy narząd w ludzkiej głowie

Ten gen doprowadza do samobójstw

Ten gen doprowadza do samobójstw

Zalety kranówki

Warto pić wodę z kranu. Zalety kranówki