w ,

10 pomysłów na szybkie i zdrowe przekąski na wieczór

szybkie i zdrowe przekąski

Poszukujesz szybkie i zdrowe przekąski na wieczór? Każdy z nas czasem ma ochotę na przekąskę, zazwyczaj gdy się ona pojawia sięgamy po niezdrowe słodycze lub tłuste potrawy. Znacznie lepiej by było dla naszego zdrowia i dobrego samo poczucia, abyśmy zastąpili niezdrowe przekąski sięgając po zdrowe, a zarazem szybkie przekąski na wieczór takie jak jabłka czy banany.

Dlatego też w celu dbania o Wasze zdrowie dziś na sztosowe.pl prezentujemy listę naszym zdaniem najlepszych sposobów na zdrowe i szybkie przekąski na wieczór.

1. Mieszanka orzechów

Prościej już nie można, jeśli chodzi o wieczorne szybkie przepisy! Bierzemy po garści z kilku rodzajów swoich ulubionych orzechów: nerkowce, orzechy laskowe, włoskie, migdały, czy fistaszki. Pyszna, zdrowa, choć dość kaloryczna przekąska – szybki zastrzyk energii, gdziekolwiek się znajdujecie!

Orzechy to świetny pomysł na szybkie i zdrowe przekąski na wieczór, ale pamiętajcie by nie jeść ich za dużo, mają sporo kcal oraz tłuszczu, jedna duża garść pełna różnych rodzajów orzechów to wystarczająca ilość na cały dzień.

Czytaj także: Najzdrowsze orzechy na świecie

zdrowe przekąski orzechy

2. Sałatka caprese z mini kulek sera mozzarella, pomidorków koktajlowych i liści świeżej bazylii

Przepis do wykonania w pięć minut: umyte pomidorki wkładamy do miski, dosypujemy sączone kulki mini mozzarelli, polewamy dobrą oliwą i dekorujemy bazylią. Proste i pyszne!

Zobacz także:  Najniebezpieczniejsi zabójcy na świecie
salatka caprese

3. Sałatka z pieczonego buraka i rukoli, w formie carpaccio

Szybka i elegancka przystawka na imprezę lub świetny, zdrowy lunch do pracy. Pieczony burak kroimy w cieniutkie plastry, posypujemy solą i pieprzem, kropimy oliwą i octem balsamicznym. Dorzucamy garść rukoli, kawałki koziego sera i trochę orzechów włoskich. Gotowe!

Zobacz także:  10 trików, wzmacniających odporność
szybkie przekąski: salatka carpaccio

4. Zdrowe przekąski na wieczór – pieczone jabłko z rodzynkami lub konfiturą z żurawiny

Pomysł na długie jesienne wieczory, na rozgrzewkę i poprawę nastroju. Wykrawamy z jabłka środkową część z pestkami. W puste miejsce nakładamy rodzynki lub konfiturę z żurawiny. Pieczemy jabłko w piekarniku, aż stanie się miękkie (sprawdzamy co jakiś czas).

Wybrane wpisy specjalnie dla Ciebie!

Nie obawiaj się, nie spamujemy.

Dla bardzo zmarzniętych – po wyjęciu z piekarnika jabłko można polać łyżką rumu. Dla spragnionych słodkości – podajemy gałkę dobrych lodów waniliowych. A potem… wskakujemy pod kocyk i delektujemy się.

Zobacz także:  20 prostych kroków do wymarzonej cery
Pieczone jabłko z rodzynkami

5. Tapenada z oliwek z grzankami

Garść oliwek zielonych lub czarnych blendujemy z łyżką oliwy, kilkoma orzechami włoskimi lub blanszowanymi i obranymi migdałami oraz ząbkiem czosnku. Do tego podajemy grzanki lub tosty z razowego chleba. Świetna zdrowa przekąska na wieczór imprezę lub… na walentynki! Jeśli oczywiście obydwoje lubicie czosnek 😉

Zobacz także:  Rozciąganie sposobem na zdrowie i sprawność fizyczną
Tapenada
Wikimedia.org

6. Hummus ze świeżymi warzywami

Bardzo prosta, szybka i zdrowa przekąska, pełna mikroelementów i witamin. Ugotowaną ciecierzycę blendujemy z pastą sezamową tahini, ząbkiem czosnku i odrobiną soku z cytryny.

Dolewamy zimnej wody do osiągnięcia pożądanej konsystencji. Doprawiamy solą, polewamy oliwą i podajemy z pokrojonymi w słupki warzywami: papryką, marchewką, selerem naciowym, cykorią… co kto lubi!

Zobacz także:  Pomysły na przetwory, które warto mieć w swojej spiżarni
zdrowe przekąski humus

7. Jogurt z bananem, miodem i orzechami

Nic prostszego na śniadanie! Do miseczki wkładamy porcję greckiego jogurtu, pół banana pokrojonego w plastry i polewamy łyżką miodu. Posypujemy garścią ulubionych orzechów. Łapiemy miseczkę i biegniemy na tramwaj!

Może Cie również zainteresować: Używasz tych produktów codziennie i robisz to źle! Zobacz ich ukryte funkcje!

szybkie i zdrowe przekąski

8. Gorzka czekolada

Jeśli chodzi o szybkie i zdrowe przekąski na wieczór to czekolada świetnie się wpasowuje. Ten temat każdy zna! Wiadomo: najlepsza taka z wysoką zawartością kakao.

Ale komu potrzebne jest urozmaicenie, znajdzie dla siebie czekoladę z ulubionymi dodatkami: orzechami, rodzynkami, skórką pomarańczową, migdałami, chilli… Czekolada zawsze dobrze smakuje i zawsze poprawia nastrój 🙂

Czytaj także: 20 najzdrowszych potraw na świecie

gorzka czekolada

9. Zielone smoothie

Lista zdrowych przekąsek nie byłaby pełna bez zdrowego koktajlu, tymczasem jest on bardzo prosty i szybki w wykonaniu, a dostarczy energii w porze śniadania lub lunchu na kilka następnych godzin.

Zobacz także:  Dlaczego nie powinniśmy pić wódki?

Do blendera wrzucamy: banana, pół awokado, garść jarmużu lub szpinaku, dwa obrane owoce kiwi i kawałek imbiru. Miksujemy i nalewamy wprost do szklanki lub do podręcznego bidonu. Możemy dosypać łyżeczkę nasion chia i mamy pełnowartościową zdrową przekąskę w trzy minuty.

zielone smoothie

10. Frytki z batatów

Bataty są idealnym sposobem na szybkie i zdrowe przekąski na wieczór, są przepyszne! A w dodatku to samo zdrowie: zawierają witaminę C, witaminę A, wapń i żelazo!

Można z nich zrobić frytki: obrać, a następnie pokroić warzywo w słupki, polać łyżką oleju, rozłożyć na papierze do pieczenia i piec w piekarniku przez ok. 20 minut w temp. 170 stopni. Wyjąć, osolić lub podać z sosem czosnkowym.

Zobacz także:  Czy woda z cytryną jest zdrowa?

Zdrowa przekąska na imprezę i na kolację. Czy jest ktoś, kto nie lubi frytek?

bataty

imbir właściwości

Dlaczego warto rozpoczynać dzień od imbiru?

POMIDOR

15 powodów dla, których powinno się jeść pomidory