w ,

Wpływ awokado na odchudzanie

wpływ awokado na odchudzanie

Awokado to niesamowicie pyszny owoc. Zdecydowana większość osób uważa awokado za zdrową potrawę, ponieważ te jest bogate w wiele składników odżywczych,a także zdrowe dla nas tłuszcze.

Niektórzy uważają również, iż zdrowe tłuszcze są perfekcyjne jeśli chodzi o odchudzanie. Są też tacy co obawiają się, że tłuszcze te mogą powodować przyrost masy ciała.

W tym artykule odpowiemy na pytanie, czy spożywanie awokado jest dobre w przypadku odchudzania się czy może nas po prostu tuczy.

Wartości odżywcze awokado

Awokado jest świetnym źródłem dużej ilości witamin, minerałów, zdrowych tłuszczów, a także błonnika.

Ile kcal ma awokado? Połowa awokado, czyli mniej więcej 100 gram ma w sobie mniej więcej160 kalorii.

Awokado zawiera również

  • Witamina K: 26% dziennego zapotrzebowania.
  • Kwas foliowy: 20% dziennego zapotrzebowania. .
  • Witamina C: 17% dziennego zapotrzebowania.
  • Potas: 14% dziennego zapotrzebowania.
  • Witamina E: 10% dziennego zapotrzebowania.


Awokado zawiera także duże ilości niacyny, ryboflawiny, miedzi, magnezu, manganu, a także przeciwutleniaczy. Dodatkowo awokado posiada w sobie mało węglowodanów oraz jest świetnym źródłem błonnika. Jedna porcja awokado zawiera zaledwie 9 gram węglowodanów, z których 7 pochodzi z błonnika.

W przeciwieństwie do innych owoców, awokado cechuje się stosunkowo wysoką zawartością tłuszczu – mniej więcej 15% masy.

Awokado sprawia, że czujesz się najedzonym dłużej

Wszystkie potrawy o sporej ilości tłuszczu lub błonnika mogą wesprzeć Cie w czucie się zdecydowanie bardziej nasyconym oraz zadowolonym po jedzeniu. Wynika to w dużej mierze z tego, iż tłuszcz oraz błonnik spowalniają uwalnianie pokarmu z Twojego żołądka.

Co skutkuje tym, że czujesz się zdecydowanie dłużej najedzonym oraz może to oznaczać, że skończysz dłużej między posiłkami, potencjalnie nawet jedząc mniej kalorii ogółem.

Awokado ma wysoką zawartość tłuszczu oraz błonnika, co oznacza, że powinno mieć mocny wpływ na poczucie sytości.

Wpływ awokado na odchudzanie

A więc jaki wpływ na odchudzanie ma awokado?

Nie ma powodu, aby obawiać się, że awokado będzie tuczyć, dopóki je się je w ramach zdrowej diety opartej na całych pokarmach.

Wręcz przeciwnie, awokado ma bardzo wiele cech jedzenia przyjaznego odchudzaniu. I chociaż obecnie nie ma bezpośrednich dowodów na to, że awokado powoduje utratę masy ciała, istnieją pewne twarde powody, by uważać, że Awokado pomaga przy odchudzaniu.

Dopóki jesz je w rozsądnych ilościach, awokado może zdecydowanie stanowić część skutecznej diety odchudzającej.

marchewka

Marchewka – dlaczego należy pamiętać by ją jeść?

lekarze koronawirus

Lekarze i pielęgniarki pokazują jak walczą z koronawirusem