w

Czy woda gazowana jest zdrowa? Obalamy mit

Czy woda gazowana jest zdrowa? Obalamy mit

Organizm człowieka składa się w ok 60% z wody. Dzięki niej możemy funkcjonować na co dzień. Odpowiednie nawodnienie ciała jest bardzo ważnym. Pytanie, czy woda gazowana jest do tego odpowiednia?

Zobacz także:  Na co zwracać uwagę grając na automatach z owocami?

Czy woda gazowana jest zdrowa?

Wodę gazowaną można pić, ale tylko jeśli jest dobrej jakości. Gdy zostanie spełniony ten warunek, nie ma przeciwskazań by rezygnować z bąbelków. Woda gazowana pozwala szybciej ugasić pragnienie. Dwutlenek węgla w niej zawarty wpływa korzystnie na pracę przewodu pokarmowego. Ma również działania bakteriobójcze, co zatrzymuje rozwój flory bakteryjnej. Wspomaga procesy trawienne i wpływa na usuwanie bakterii i resztek pokarmowych ze światła jelita.

Zobacz także:  Dlaczego nie mogę się wyspać? 6 powodów, na które musisz uważać

Gaz w wodzie

Bąbelki, które znajdują się w wodzie gazowanej mogą powodować podrażnienie ścianki jelita i śluzówki żołądka. Niechcianym efektem są wzdęcia. Dlatego też, osoby cierpiące na nadkwasotę, choroby gardła i strun głosowych czy zaburzenia trawienia, takie jak: zespół jelita drażliwego, choroba wrzodowa żołądka czy wzdęcia powinny jednak zrezygnować z tej opcji. Podawanie dzieciom wody gazowanej nie jest wskazane. Nie powinno się również zapijać leków wodą gazowaną.

Zobacz także:  Matka urodziła trojaczki. Kiedy lekarz zobaczył ich twarze, nie mógł uwierzyć własnym oczom

Napisane przez Natalia Lewandowska

Studentka dietetyki, pełna pasji do sportu i zdrowego odżywiania. Jej entuzjazm wobec aktywnego trybu życia sprawia, że regularnie angażuje się w różnorodne formy aktywności fizycznej. Jednak to jej fascynacja kuchnią z całego świata wyróżnia ją spośród innych. Nie tylko kocha gotować, ale także eksperymentuje z nowymi składnikami i technikami gotowania, by odkrywać różnorodność smaków i wartości odżywcze. Jej determinacja i chęć dzielenia się wiedzą czynią ją inspiracją dla innych, zachęcając do podejmowania zdrowszych wyborów żywieniowych i aktywnościowych.