w ,

Zacznij medytować każdego dnia i zobacz co się stanie z Twoim ciałem

medytacja

W dzisiejszym zabieganym świecie czasem ciężko znaleźć czas na ciepły posiłek w ciągu dnia, czy chwilę na dobrą książkę. Każdego dnia mamy listę spraw do załatwienia, gonią nas terminy, mamy coraz mniej czasu i coraz mniej energii. Co zrobić gdy brakuje nam sił? Poświęć nam 5 minut i poznaj zalety medytacji!

medytacja

Istotą medytacji jest rozluźnienie i wyciszenie, a co za tym idzie – relaks. Dotyczy to zarówno ciała jak i sfery duchowej. Choć brzmi to całkiem niepozornie, to wprowadzenie organizmu w taki stan niesie za sobą ogrom korzyści. Powoduje obniżenie ciśnienia krwi, spowalnia tętno oraz zmienia częstotliwość fal mózgowych. A jakie my mamy z tego korzyści?

medytacja

1. Redukcja stresu

stress

Praktykowanie medytacji prowadzi do redukcji stresu, a co za tym idzie zmniejsza ryzyko chorób serca. Stres jest definiowany jako brak równowagi psychicznej i fizycznej. Zazwyczaj pojawia się w naszym życiu w ważnych dla nas chwilach. Każdy z nas radzi sobie z nim inaczej, jedni robią to lepiej uspokajając swoje ciało, a inni obwiniając się lub generując negatywne emocje. Medytacja jest jednym ze sposobów na radzenie sobie ze stresem. Masz ciężki egzamin, lub trudny dzień w pracy? Zrób sobie kilkunastominutową przerwę, usiądź wygodnie na podłodze i pomedytuj. Zobaczysz, że dzięki pozbyciu się stresu Twojemu umysłowi będzie łatwiej zapanować nad pojawiającymi się problemami.

2. Poprawa koncentracji oraz pamięci

koncentracja

Dzięki technice relaksu, jaką jest medytacja, w mózgu samoistnie tworzą się nowe połączenia. Prowadzi to do zmian w sferach, które odpowiadają za pamięć. W 2005 r. przebadana została grupa buddyjskich mnichów. Wyniki wykazały, że umiejętność osiągania stanu wysokiej koncentracji zależała od stopnia doświadczenia w medytacji. Dowodzi to, że trening umysłu podczas medytacji korzystnie wpływa na koncentrację oraz ułatwia późniejsze działania wymagające skupienia, a tym samym pozbawia nas stresu podczas wymagających sytuacji.

3. Łagodzenie migreny

anger-angry-anxiety-897817

Wyciszenie i relaks podczas medytacji wpływają korzystnie na ciało i są polecane u osób mających problem z migrenami, ponieważ wykazują działanie przeciwbólowe! W 2001 roku o wykorzystaniu działania przeciwbólowego nawet u pacjentów cierpiących na nowotwór donosiło BBC. Możliwe, że 20 min. medytacji każdego dnia pozwoli uporać się z problemem bolącej głowy bez zażywania leków obciążających wątrobę 🙂

4. Wzmocnienie systemu immunologicznego

antibiotic-capsules-cough-34670

Choroby autoimmunologiczne są często bardzo uciążliwe dla osób ich doświadczających. Bardzo często ich wynikiem są stany zapalne w różnych miejscach organizmu. Przez pewien czas podejrzewano, że medytacja może wpływać na układ odpornościowy człowieka, z czasem przypuszczenia te potwierdzono badaniami. Członkowie grupy badawczej przez 8 tygodni praktykowali medytację – przeciwnie do grupy kontrolnej. Po tym czasie na skórę członków obu grup zaaplikowano substancję, która powinna wywołać reakcję alergiczną. Zgadnijcie, w której z grup odnotowano znacznie mniejszą odpowiedź zapalną? Oczywiście u osób, które podejmowały się medytacji.

Inne korzyści płynące z medytacji to:

– ułatwienie zasypiania przy bezsenności
– zwiększenie zdolności empatii
– pomoc w regulacji metabolizmu
– pomoc w walce z depresją
– polepszenie samopoczucia
– rozwój zdolności intuicyjnych

Żeby odczuć te korzyści wystarczy, że poświęcisz chociaż 20 minut dziennie na medytację. To tak niewiele, a pozwoli na znaczne podniesienie jakości Twojego życia!

7-4

10 Osób udowadniających, że superbohaterowie nie zawsze noszą peleryny

woman-whitening-treatment_1232-185

Naturalne sposoby na wybielenie zębów w domu w 3 minuty