w

17 znanych firm ukrywało to w swoim logo, nikt z nas tego nie zobaczył

Logo apple.

Okazuje się, że niektóre z najbardziej znanych logo na świecie zostały zaprojektowane tak, aby wskazywać na coś znacznie więcej niż piękny wygląd. Popularne znaki marek często kojarzą nam się tylko z banalnymi rzeczami, które widać na pierwszy rzut oka.

Przez takie podejście zauważamy znaczeń i przekazów, które są ukryte w logo. W rzeczywistości wydaje się, że w niektórych przypadkach każda linia, krzywa i kolor są tak ze sobą połączone by symbolizować coś bardzo ważnego dla firmy.

Jeśli tak jak my zastanawiasz się nad tym, co sprzedawcy mieli na myśli tworząc swoje logo, przeczytaj poniższy artykuł. Oto 17 słynnych logo z ukrytymi znaczeniami, na które nigdy wcześniej nie zwróciłeś uwagi!

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

17. Hyundai

Wiele osób jest skłonnych pomyśleć, że logo południowokoreańskiego konglomeratu Hyundai to po prostu pierwsza litera jego nazwy. W rzeczywistości prawidłowa odpowiedź jest trudniejsza, a ukryte w logo tego producenta znaki są bardzo ujmujące.

Tak naprawdę litera „Н” symbolizuje uścisk dłoni dwóch osób, oznaczających klienta i przedstawiciela firmy. W ten sposób marka pokazuje, że ważna jest nie tylko sprzedaż i liczby, ale także relacja z klientem. To pocieszające, że Hyundai stworzył swoje logo, by zawrzeć w nim tak ważny przekaz, prawda?

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

16. Adidas

Nazwa Adidas pochodzi od nazwiska jej założyciela, Adolfa Dasslera. Logo firmy zmieniało się z czasem, ale zawsze zawierało trzy paski. Obecna konfiguracja to trzy paski ustawione pod kątem, które razem tworzą trójkąt.

Takie ułożenie pasków symbolizuje górę, reprezentującą wyzwania, które muszą pokonać wszyscy sportowcy. Ukryte w logo Adidas znaczenie to zachęta do parcia do przodu pomimo niepowodzeń i różnych “gór” do pokonania.

Czasami musimy wyjść pod jedną górę, by pojawiła się przed nami następna. Nie oznacza to, że mamy się poddawać, wręcz przeciwnie jest to zachęta do tego, by zdobywać każdy kolejny szczyt!

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

15. Apple

Logo Apple to ikona dzisiejszych czasów i jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli ostatnich lat. Od momentu jego powstania pojawiło się wiele teorii na temat tego, co zostało ukryte w logo.

Marka stała się popularna a nieznane znaczenie jego znaku sprawiło, że wiele osób zainteresowało się jej produktami. Prawdziwą historię tego kultowego logo wyjaśnił Rob Yanov, projektant, który stworzył ze znanym na całym świecie Apple ten znak. 

Wyjaśnił on to, jak wpadł na pomysł takiego wyglądu logo: „Kupiłem całą torbę jabłek, włożyłem je do miski i cały tydzień spędziłem czas rysując je, próbując rozbić obraz na coś prostego.

Odgryzienie jabłka było częścią eksperymentu i zupełnie przez przypadek zdałem sobie sprawę z tego, że „kęs” (po ang. “bajt”) brzmi dokładnie tak samo, jak termin komputerowy „bajt”.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

14. Sony Vaio

Przy pierwszym spojrzeniu na logo Sony Vaio można zauważyć, że poszczególne literki zostały w odpowiedni sposób wykrzywione. Wbrew pozorom, nie ma to na celu upiększenie logo.

Pierwsze dwie litery logo Sony Vaio tworzą falę, która reprezentuje symbol analogowy, natomiast dwie ostatnie są zbliżone do cyfr 1 i 0, które są symbolami sygnału cyfrowego. Powstałe logo symbolizuje połączenie tych dwóch technologii.

17 znanych firm ukrywało to w swoim logo, nikt z nas tego nie zobaczył

13. Amazon

Na pierwszy rzut oka logo Amazon nie wydaje się być niczym specjalnym. Jedynym wyróżniającym się elementem jest pomarańczowa strzałka. Czy wskazuje ona na coś ważnego? Pomimo pozorów jest ona ważnym elementem logo, które zostało zaprojektowane z myślą o filozofii firmy. 

Czytaj także: Najlepsze opony samochodowe — wybierz idealne dla swojego auta

Pomarańczowa strzałka przypomina uśmiech, ponieważ firma chce, aby jej klienci byli zadowoleni. Strzałka jest również rozciągnięta między literami „A” i „Z”, co oznacza, że ​​firma sprzedaje absolutnie każdy produkt, jaki można sobie wyobrazić („od A do Z”).

Uważamy, że ukryte w logo zostało także inne znaczenie: firma od początku do końca dba o jak najlepszą obsługę klienta. 

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

12. Baskin-Robbins

Baskin-Robbins to amerykańska sieć sklepów sprzedająca lody i ciastka, która została założona w latach 40 XX. wieku i posiada długoletnią tradycję przygotowywania swoich słodkości. Firma w swoim logo postanowiła nawiązać do własnych początków.

Różowe obszary części „BR” w logo tworzą liczbę 31, która dla tej firmy oznacza coś bardzo ważnego. Dokładnie tyle wynosiła liczba smaków lodów, które historycznie  Baskin-Robbins sprzedawała w swoich cukierniach.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

11. Toyota

Wiele osób porównuje logo japońskiej firmy Toyota, producenta samochodów, do wizerunku kowboja w stereotypowym kapeluszu. Na pierwszy rzut oka znak ten przypomina także rogi byka, jednak to co zostało ukryte w logo jest czymś zupełnie innym.

Logo marki przedstawia stylizowany obraz ucha igły z przewleczoną nitką. To nawiązanie do przeszłości firmy, a dokładnie do czasów, kiedy produkowała ona maszyny tkackie. Jednocześnie w poszczególnych częściach logo znajdują się litery z nazwy firmy.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

10. Continental

Continental to znany producent opon samochodowych, którego produkty są cenione na całym świecie. W języku motoryzacyjnym opony tej firmy zalicza się do kategorii premium, cechującej się najwyższą jakością. 

Marka ta posiada logo, na którym na pierwszy rzut oka nie ma nic nadzwyczajnego. Jednakże w rzeczywistości dwie pierwsze litery położono tak blisko siebie, by przedstawiały one koło samochodu.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

9. Formuła 1

Logo Formuły 1 skrywa wiele ukrytych znaczeń i jesteśmy pewni, że jest ich więcej niż udało nam się dostrzec. Jeśli przyjrzysz się dokładnie białej przestrzeni między literą „F” a czerwonymi paskami w logo Formuły 1, zobaczysz cyfrę 1. To niesamowite, że tak wyraźna i duża liczba na pierwszy rzut oka jest nie do zauważenia. 

Cyfra jeden to jednak nie wszystko, co zostało ukryte w logo tej marki. Umieszczone na nim czerwone paski mają również stanowić graficzne przedstawienie prędkości osiąganej przez samochody Formuły 1.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

8. Pinterest

Pinterest to popularna witryna internetowa której ludzie używają do zbierania zdjęć, które im się spodobają do i „przypinania” ich do tablicy ogłoszeń online. W ten sposób inni użytkownicy portalu mogą cieszyć się tymi świetnymi obrazami i dzielić się nimi z kolejnymi osobami.

Pinterest w swoim logo ukrył pewien symbol, który nawiązuje do tego w jaki sposób działa portal. Litera “p”, została tak skonstruowana, by jej nóżka wyglądała jak pinezka lub igła.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

7. Beats

Beats to producent sprzętu audio z USA, który stworzył proste logo, w stylu
minimalistycznym. Litera “b” która jest widoczna na tym znaku wydaje się być tylko
skrótem nazwy marki.

Tak naprawdę Beats posługuje się logo, w którym litera „b” wygląda jak osoba
nosząca słuchawki. To ukryte w logo znaczenie symbolizuje osoby korzystające
z produktów firmy.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

6. Toblerone

Historia tego logo jest naprawdę urzekająca! Toblerone to słynna firma produkująca czekoladę, której siedziba znajduje się w Bernie w Szwajcarii. W logo marki widnieje jej nazwa oraz mała biało-żółta góra. 

Gdy przyjrzymy się bliżej tej górze, zauważymy, że została na niej umieszczona sylwetka niedźwiedzia. Producent zdecydował się na taki krok, by nawiązać do Berno, które czasami nazywane jest miastem niedźwiedzi.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

5. BMW

Często przypuszcza się, że centralna część logo BMW symbolizuje obracające się skrzydła samolotu, które nawiązywałaby do wczesnej historii technologii lotniczej firmy. Tajemnicze znaczenie ukryte w logo BMW to tak naprawdę nawiązanie do miejsca pochodzenia firmy. 

W centralnej części znaku umieszczono fragment flagi Bawarii, która jest obszarem Niemiec, z którego pochodzi firma. To urzekające, że pomimo popularności na całym świecie, w sercu BMW wciąż jest rodzime miejsce, w którym firma stawiała pierwsze kroki na rynku.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

4. LG

LG to jeden z liderów w dziedzinie technologii cyfrowych, który w swoim logo postanowił zawrzeć bardzo ważny komunikat. Na pierwszy rzut oka symbol marki wygląda jak niezgrabne połączenie liter “L” i “G”.

Okazuje się jednak, że logo południowokoreańskiej firmy elektronicznej LG to stylizowany wizerunek twarzy. Według marki oznacza to jej dążenie do utrzymania zwykłych, ludzkich relacji z klientami.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

3.Evernote

Patrząc na logo firmy Evernote możemy zastanawiać się nad tym, dlaczego umieszczono w nim głowę słonia. Powód dla którego firma zdecydowała się na taki wygląd swojego logo ujął nas za serce. Ukryte w logo Evernote znaczenia to prawdziwe “easter egg”, które zaraz wam wyjawimy.

Słonie znane są z imponujących umiejętności, w tym do zapamiętywania zarówno twarzy, jak i wydarzeń. Z tego powodu Evernote, aplikacja do robienia notatek, używa obrazu zwierzęcia jako części swojego logo.

Co więcej, róg ucha słonia jest zagięty w taki sam sposób, w jaki ludzie zaginają róg strony w książce, aby zanotować, do jakiego momentu ją przeczytali.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

2. Coca-Cola

Logo marki Coca-Cola kryje w sobie kilka tajemnic. Samo logo powstało w latach 80 XIX wieku, a jego stworzenie polegało na napisaniu nazwy firmy w popularnym w tamtym okresie piśmie biznesowym.

Czerwono-białą kolorystykę zastosowano pół wieku później w nawiązaniu do barw świętego Mikołaja. Na słynnym na całym świecie logo firmy Coca-Cola, w przestrzeni między literami „O” i „L”, wyraźnie widać duńską flagę.

Jest to kolejny ukryty znak, jednak jest on także zwykłym zbiegiem okoliczności. Pomimo tego, firma wykorzystała flagę w ramach swoich kampanii marketingowych, prowadzonych w kraju skandynawskim.

The 17 Famous Logos with a Hidden Meaning That We Never Even Noticed

1. Pepsi

Trudno w to uwierzyć, ale Pepsi zapłacił ponad milion dolarów za stworzenie tego specjalnego logo z jego sekretnymi znaczeniami. Nowy specjalny projekt nawiązuje do tajemniczych tematów, takich jak pole magnetyczne Ziemi, Feng shui, Pitagoras, geodynamika, teoria względności i złoty podział.

Jeśli myślisz, że tajemnica tego, co zostało ukryte w logo Pepsi już jest odkryta, to koniecznie musisz przeczytać ten artykuł do końca

Projektant stwierdził, że to logo nawiązuje również do Mona Lisy, Partenonu, a nawet René Descartesa. Natomiast kolory czerwony, biały i niebieski mają na celu reprezentowanie amerykańskiej flagi.

Taka różnorodność znaczeń sprawia, że logo Pepsi zdecydowanie jest jednym z najbardziej tajemniczych na świecie. Czy myślisz, że ukrywa ono coś jeszcze?

Napisane przez Redakcja Sztosowe

Redakcja portalu zdrowotnego, skupia się na dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji dotyczących szeroko pojętego zdrowia. Zespół tworzą pasjonaci i specjaliści z różnych dziedzin medycyny, dietetyki oraz psychologii, którzy łączą wiedzę naukową z praktycznymi poradami, aby wspierać czytelników w dążeniu do lepszego samopoczucia i zdrowego stylu życia. Dzięki zaangażowaniu w promowanie zdrowia publicznego i prewencji chorób, portal stał się cenionym źródłem inspiracji dla osób szukających sprawdzonych sposobów na poprawę jakości życia.