w ,

Chcesz mieć płaski brzuch? To Ci w tym pomoże

Jak mieć płaski brzuch?

Chcesz mieć bardziej płaski brzuch? Te porady Ci w tym pomogą! Zbędne kilogramy w pasie dotyczą wielu z nas. Nawet po schudnięciu, często jesteśmy rozczarowani. Spadek wagi nie gwarantuje bowiem płaskiego brzucha. Są jednak złote zasady, dzięki którym można osiągnąć wymarzony wygląd i spadek tłuszczu w pasie. Dieta i ćwiczenia na pewno wiele zdziałają, są jednak inne nawyki, które warto przestrzegać.

Zobacz także:  TOP10: zastosowania sody w domu

Jak mieć płaski brzuch? Sen i regularność to klucz do wszystkiego

W obecnym tempie życia trudno jest spać po 8 lub 7 godzin dziennie. Jeśli jednak chcesz schudnąć z brzucha, musisz się wysypiać. Osoby, które nie śpią tyle, ile wymaga tego organizm, mają większy apetyt, ponieważ doświadczają zaburzeń hormonalnych. Hormon leptyna hamuje łaknienie, a grelina odpowiada za uczucie głodu. Badacze udowodnili, że wystarczy jeden, krótszy niż 4 godziny sen, by zwiększyć wrażliwość na insulinę, czyli na hormon odpowiadający za regulację ilości cukru we krwi. Odsypianie w weekend to także nie najlepszy pomysł. Regularne godziny snu są trudne do osiągnięcia, jednak niezbędne, by uniknąć ataków głodu. Regularność jest kluczowa nie tylko podczas snu, ale i podczas jedzenia. Regularne posiłki zapobiegają odkładaniu się tłuszczu „na czarną godzinę”, należy, więc jeść o stałych porach.

Zobacz także:  To wino niszczy ziemię i zdrowie

Mniejszy talerz to mniejsza porcja

Jedzenie z mniejszych talerzy ułatwia odchudzanie. I jest to udowodnione naukowo. Uczeni z Cornell Food and Brand Lab dowiedli, że osoby jedzące z dużych talerzy nakładają sobie porcje aż o 52% większe i zjadają o 45% więcej niż osoby, które jedzą z mniejszych talerzy, czyli takich 22-centymetrowych. W ten sposób oszukujemy mózg, bo zwykle nie bierzemy dokładki, a jednocześnie staramy się zjadać z talerza wszystko, nawet jeśli jesteśmy już syci. Duże talerze ładnie się prezentują, jednak nie zawsze są naszymi sprzymierzeńcami w odchudzaniu, dlatego wymień talerz na mniejszy, jeśli dążysz do płaskiego brzucha.

Zobacz także:  Uważaj na to podczas kąpieli! Możesz się zatruć

Krótkie treningi wystarczą

Jaki trening jest najlepszy? Jeśli chodzi o spalanie tłuszczu z brzucha najbardziej sprawdzi się trening interwałowy. Zajmuje on jedynie 7 minut, a razem z rozgrzewką i rozciąganiem około 15 minut. 15 minut dziennie nie tak trudno wygospodarować na ćwiczenia. Trening ten polega na przeplataniu krótkich okresów zwiększonego wysiłku okresami umiarkowanego wysiłku. A dokładniej: 15 sekund bardzo szybkiego sprintu, potem 45 sekund truchtu. Czynności powtarzamy 7 razy. Wydaje się niewiele, jednak taki schemat daje najlepsze rezultaty, bo po intensywnym wysiłku organizm potrzebuje dużych zasobów energii, aby się zregenerować. A tę energię pobiera z tłuszczu, szczególnie tego zgromadzonego wokół pasa.

Zobacz także:  Czy chirurg powinien słuchać muzyki na sali operacyjnej

Relaks i przerwy w pracy

Bezruch nigdy nie jest dobry. Spowalnia trawienie, a na dodatek powoduje wzdęcia, przez co jesteśmy ociężali. Jeśli pracujesz przy biurku, to wystarczy, że co najmniej raz na godzinę wstaniesz i pospacerujesz ok 5-10 minut. Może wydawać się, że to niewiele, ale dzięki takim krótkim przerwom w pracy możesz spalić łącznie aż 350 kcal! Warto dodać, że przerwy w siedzeniu wpływają pozytywnie nie tylko na płaski brzuch, ale i inne części ciała, szczególnie kręgosłup. Po pracy trzeba także się zrelaksować. Organizm pod wpływem napięcia nerwowego produkuje nadmiar kortyzolu – hormonu aktywującego lipazę lipoproteinową, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej na brzuchu. Na stres pomaga joga, spacer z psem czy relaksująca kąpiel. 30 minut na relaks to naprawdę niewiele, a czyni cuda.

Zobacz także:  Śmiertelne dawki produktów z kuchni

Jak mieć płaski brzuch?

Nie lekceważ tych objawów na skórze. Mogą świadczyć o raku

Jak mieć płaski brzuch?

Nie pij tego! Lekarze ostrzegają przed płynem Lugola