
Wyniki badań – wpływ stresu na podejmowane decyzje
Osoby badane wcieliły się w rolę klientów, którzy mieli dokonać zamówień na stronie internetowej dostawcy. Badani zostali podzieleni na tych, którzy mieli dokonać zakupów pod presją czasu oraz na tych, którzy mogli spokojnie podjąć decyzję bez ograniczeń czasowych. W trakcie dokonywania zamówień badano aktywność źrenic u badanych oraz pytano ich o subiektywne uczucia, związane z wykonywaną pracą.
Klienci zamawiający pod presją czasu mieli subiektywne odczucia, że mają do czynienia z większym wysiłkiem poznawczym. Aktywność fizjologiczna ich źrenic również była większa niż u osób, które nie pracowały pod wpływem stresu, związanego z presją czasu.
Badanie wykazało, że wpływ stresu na podejmowane decyzje jest zauważalny. Pod jego wpływem podejmujemy decyzje znacznie szybciej, analizując mniejszą ilość czynników. Klienci, którzy pracowali pod presją czasu znacznie mniej dokładnie analizowali stronę internetową, na co wskazywał okulograf.