w ,

Wpływ diety na wygląd, czyli jak zadbać o skórę od wewnątrz

Jakie tłuszcze warto spożywać dla poprawy wyglądu naszej skóry? 

wpływ diety na wygląd

Przede wszystkim warto postawić na tłuszcze nienasycone – są one znacznie zdrowsze dla funkcjonowania całego organizmu i mają wpływ na zdrowy wygląd naszej cery. Należy także pamiętać o tym, aby występował odpowiedni stosunek tłuszczów nienasyconych z grupy Omega-3 do Omega-6. Powinien on w idealnym stanie wynosić 1:1. Aby cieszyć się idealną cerą warto sięgać po: 

  • orzechy – świetnie sprawdzą się wszystkie dostępne w Polsce orzechy, zarówno laskowe, włoskie, jak i orzechy nerkowca. Możemy także sięgać po masło orzechowe, ale warto pamiętać, aby czytać jego skład i unikać w nim soli, cukru oraz wzmacniaczy smaku,
  • oliwa z oliwek – ma nie tylko świetny smak, ale również pozytywny wpływ na naszą skórę, nawilża ją od wewnątrz, pozostawiając pełną blasku,
  • awokado – to idealne źródło tłuszczu, które obok walorów zdrowotnych zawiera także walory smakowe,
  • olej z pestek winogron – doskonale sprawdza się, jako dodatek do sałatek, więc z łatwością możemy wdrożyć go do diety. 

Tłuszcze nasycone – wróg w walce o zdrowy wygląd skóry. 

wpływ diety na wygląd

Naukowcy już wielokrotnie dowiedli, że tłuszcze nasycone mają negatywny wpływ na nasze zdrowie – powodują choroby układu sercowo-naczyniowego i przyczyniają się do powstawania blaszek miażdżycowych.

Nie są również sprzymierzeńcami w walce o zdrowy wygląd. Wpływ diety na wygląd ma na tyle duże znaczenie, że jeśli spożywamy nadmierną ilość tłuszczy nasyconych, w tym tłuszczy trans, to na naszej skórze pojawiają się wypryski, które są efektem oczyszczania się naszego organizmu ze zbędnych składników, dostarczanych wraz z pożywieniem. 

kasza jaglana

15 zdrowotnych właściwości kaszy jaglanej

diety eliminacyjne

Diety eliminacyjne – jakie mogą być konsekwencje?